Ben

Konya’nın Meşhur Düğün Pilavı

5 senelik üniversite hayatımın son demlerini yaşıyor olduğum Konya’dan düğün pilavı yemeden ayrılmak olmazdı.Bu düşüncemizi yerine getirmek için meğerse piknik fenomeni olan Fatih’in telefonunu bekliyormuşuz.Pazar günü toplanıp düğün pilavına gidecektik ve o güzel pazar günü bugündü.

Saat 9:00 gibi Zafer Meydanı’nda buluştuktan sonra bir otobüs ile birlikte düğüne doğru yola koyulduk.Yol boyunca sohbet devam ediyordu.Fatih

“Ortak ne zaman bu eve gitsek hep yolu şaşırıyoruz evi tesadüfen bulmuş gibi oluyoruz” dedi.Ne oldu diye merak ediyorsunuz değil mi? 🙂 Evet aynen dediği gibi oldu ve evi es geçerek daha sonraki durakların birinde inmek zorunda kaldık.Yoğun güneşin altında söylene söylene biraz daha yürüyerek düğün evine varmıştık.

Düğün sahiplerine hayırlı olsun dedikten sonra sıra pilav yemeye gelmişti.Daha önceki düğün pilavlarını düğün salonunda yemiştim.Fakat bu evlerin önünde kurulan çadırımsı mekandaydı.İlk defa camide abdest kuyruğu bekler gibi masadaki insanların kalkmasını bekledik 🙂 Tuhafıma gitmişti ama adet böyleymiş.Masada yemek yiyenlerden bir amca vardı.Neydi o öyle.Biraz daha pilav gelsin,biraz daha bamya gelsin dedi durdu.

Artık sıra bize gelmişti.Masalardaki yerimizi aldıktan sonra ilk etapta yoğurt çorbası geldi.Hemen ardından düğün pilavı,sonra bamya çorbası ve irmik helvası…Masadaki ekibimiz amma sağlammış tabakların biri gidiyor bir diğeri geliyordu.Sanırım 7-8 tabak düğün pilavı yedik.Piknik fenomeni Fatih her zaman olduğu gibi organizasyonu üstlenmişti.Daha gelsin mi diye masaya soruyordu.Masa da maşallah hiç hayır demeyince baktıki bu iş böyle olmayacak hemen dua faslına geçti ve sıradakiler masayı devraldı 🙂

Yemek sonrası çaylarımızı da yudumladıktan sonra geriş dönüş için yola koyulduk.Bu güzel gün için sanki düğün onunmuş gibi organizasyonda büyük emeği geçen Ömer’in deyimiyle piknik fenomeni olan Fatih’e,hiçbir organizasyona nasıl olsa sen getirirsin diye fotoğraf makinesini getirmeyen Alper’e,meslektaşımız Muhammet’e ve yeni tanıştığım arkadaşlarım Ali ve Ahmet’e çok teşekkür ederim.

Etiketler

Muharrem

Selçuk Üniversitesi Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği mezunu olan yazar bir kurumda yönetici olarak çalışmaktadır. Zaman buldukça fotoğraf çekmekten çok keyif almaktadır. Trabzonspor maçlarını izlemek en büyük zevklerindendir.

İlgili Makaleler

7 Yorum

1. Görüntü harika görünüyor ya kardeşim, Allah nasip ederse önümüzdeki haftasonu bende oradayım, umuyorum ki böyle bir sofraya denk gelirim :))))
    Bu arada sitenin tasarımıda güzel olmuş. Fakat dikkatimi çeken bir konuyu ifade etmek istedim. Fotoğraf kategorisine tıklayınca senin çektiğin fotoları görmek istiyorum :))

2. İnşallah olur Dilocum.Seninle aynı sofraya çok kez oturdum ama bir de bunu denemeliyiz 🙂 Site tasarımı aceleye geldi sade birşey olsun istedim.Fotoğraf larım kategorisinde zamanla fotoğraflarımı görürsün inşallah 🙂

3. Gece gece canım çekti paşam:D, Afrikaya kadar gittim ama Türkiyedeki damak tadı hiç 1 yerde yok maşallahımız var yemekte Allahta bozmasın 😀